Jelikož do začátku akce zbývalo několik týdnů, začali jsme pro aktivně řešit, jaká virtuální platforma bude pro kongres tou nejlepší. Z analýzy potřeb akce jsme se rozhodli pro využití kombinace tří typů platforem. Kongres byl uspořádán na platformě gCon. S platformou jsme již zkušenosti měli a poskytovala našim účastníkům i řečníkům vše potřebné pro předání si informací i vzájemnou interakci. Pro zajištění Pre symposií jsme využili platformy Webex a Zoom.
Aby byl udržen rozsah plánovaného kongresu, vytvořili jsme 11 virtuálních hal, ve kterých probíhaly přednášky, workshopy i plenární zasedání. Opening a closing ceremony byly odvysílány živě z virtuálního studia.
Při přesunu do virtuálního prostředí bylo nutno vyřešit i tradiční výstavu partnerů a sponzorů. Těm byl v platformě nabídnut, sponzorský prostor, kde se mohli účastníci se zástupci firem setkávat a aktivně chatovat.